Brev:
Madplan til min lille pige på 6 mdr.
15. marts 2011
Alder:
6 mdr.
Madplan til min lille pige på 6 mdr.
Hej Helen.
Tusind tak for dit svar.
Skønt at vide at min lille pige får den søvn hun behøver. Jeg vælger dog at beholde den rytme hun har nu. Det er tydelig at hun har arvet mit B-menneske gen. ;)
Men jeg håber at du kan hjælpe mig med en madplan, om hvornår jeg skal give hende grød, mellemmåltider og hvornår hun skal ammes. Den du sendte mig var rigtig fin, men jeg kan ikke finde ud af at rykke tidspunkterne iforhold til vores hverdag..
Hun står jo opp kl 08.30 og er sindsyg træt ved kl 19.00, om hun ikke får mad og flaske der kl 19.00, så bliver hun overtræt og det bliver virkelig svært at få hende til at falde til ro.
6.00-ammet. Tilbage i egen seng.
8.30- vågner
9.00-grød med frugtmos
11.00- ammes
11.30- lur
13.00-grød med frugtmos
16.00-ammes
16.30-lur
17.00-grønsagsmos
19.00- 180ml mme + ammes i soveværelse. Sovner 19.30
24.00- ammet.
Hun har haft nogle nætter med opvågning kl 3, kl 4 og igen kl 5, men falder til ro om hun får sut. Kan det være et tegn på at hun får for meget søvn om natten, eller kan det måske være mareritter der forstyrrer hendes nattesøvn? Hun græder og kaster sig rundt i sengen, men falder som sagt hurtig til ro med sut.
I mit sidste brev skrev jeg at hun fik mylicon, jeg mente movicol. Min læge anbefalet mig at bruge movicol for voksne, bare halve dose hver dag. Det har fungeret fint, men som sagt så vil jeg ikke bruge det i for lang tid. Kan det give hende problemer med doven tarm eller andet om hun går på det i lang tid? Har en pause nu, og det er resulteret i forstoppelse på dag 2.
Tak igen for din gode hjælp,
Venlig hilsen
træt men glad mor